Mold to Fit

17.10.2022

En reise som skulptur inn og ut av form 


Utstilling som skal stilles ut i Telemark Kunstsenter - åpning 5.november 


Jeg har vært heldig å få bli invitert inn i arbeidet til Erle Saxegaard - skape skulptur gjennom å leve som skulptur i møte med hennes arbeid. 

Jeg har fått fritt rom til å bevege kropp, sjel, tanker og meg selv og blitt skulpturert inn i hennes arbeid. I forbindelse med dette skaper jeg en performance som skal vises på hennes åpning i Skien i Telemark (hvor vi begge to kommer fra)  


Min perfroamnce i dette arbeidet - handler om å formes inn og ut av seg selv. Tvinges inn ut og ut av idealistiske former i kultur. Forlate sin naturlige form for å bli noen andres form og - igjen finne hjem til egen form. Bevege i samspill og motspill med omgivelsene. Bli skulpturen av øyeblikket og forandres av omgivelsene. Og i neste øyeblikk forandre omgivelsene i øyeblikket. Dette vil være en subtil perfroamnce, hvor det nesten vil føles som at jeg ikke gjør en perfroamnce. Kanskje vil tilskuere oppleve det som at jeg gjør noe galt - ved å interagere og berøre Erle's skulpturer og arbeid? Kanskje vil de oppleve ubehag - eller kanskje de blir inspirert til frihet til å berøre og være seg selv i møte med kunsten? Det vil baseres mye på arbeidet jeg og Erle har jobbet med i over ett år nå - sammen, samtidig som det vil være øyeblikkelig og improvisert og bare kunne skje denne ene gangen i dette rommet akkurat slik det er.




Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang